Cardboard – Spar tid og penger med Cardboard

Cardboard

Cardboard har siden starten av 2023 hjulpet  kundene sine med å administrere bedriftenes kjøp med en lett digital plattform og virtuelle kort. Spar deg hodebry med Cardboard.

Idéen om Cardboard kom fra styreleder og med-gründer Lars Syse Christiansen. Som CFO for Circle K Europa og medgründer av Otovo og Wanda kjente Lars daglig på smerten ved å håndtere den voksende kompleksiteten tilført fra bedriftens software-tjenester. Smerten inkluderer alt fra godkjenning av betalinger, spore opp kvitteringer samt manuelle regnskapsprosesser som burde vært automatisert.

– Dette hodebryet  førte til at Lars tok kontakt med gamle kjente fra sin tid i Otovo, og startet Cardboard i Januar 2023 sammen med Andreas Røyrvik, Jakob Gerhard Martinussen, Stein Magnus Jodal og meg, sier Vidhi Kumar, medgründer i Cardboard.

Sammen hadde de som mål å gjøre det enklere og mer oversiktlig å administrere bedriftens kjøp, og dette har de nå løst med tjenesten Cardboard.

Tydelig oversikt over alle bedriftens digitale tjenester

Cardboard tilbyr en tjeneste for innkjøp og administrering av alt bedriften kjøper på nettet med kort. Som kunde får du:

  • En tydelig oversikt over alle bedriftens tjenester, kostnadene involvert og hvem som er ansvarlig.
  • Virtuelle kort, hver tjeneste får sitt dedikerte kort som enkelt kan skrus av og på.
  • Automatisk innhenting av bilag.
  • Automatisk generert bokføring for software-tjenester.

–  Cardboard tilbyr en helt annerledes måte å utføre B2B – innkjøp på. Isteden for ett selskapskort som deles rundt i organisasjonen når noe skal kjøpes, får hver tjeneste sitt eget, unike virtuelle kort, som enkelt kan skrus av og på. Dette kortet kan kun brukes av admin eller, en bruker som har fått tilgang. Kortene kan kun brukes på tjenesten tilknyttet, og vi viser en transparent tidslinje over hvem som har sett kortdetaljene, sier Kumar.

Støtte for norske regnskapssystemer

Cardboard mener selv at det som skiller deres tjeneste fra lignende tjenester er at de fokuserer på virtuelle kort og norske regnskapskonvensjoner. Cardboard har støtte for alle de store regnskapssystemene i Norge, slik som Tripletex, Fiken, Xledger etc, noe som gjør prosessen med bilag mye mer strømlinjeformet.

– Vi ser til at Cardboard støtter og er kompatibelt med norske regnskapssystemer. I tillegg fokuserer vi utelukkende på tjenester som betales med kort på nett. Det er her vi ønsker å være veldig gode, og lar andre være gode på det de driver med. Mange forsøker å gjøre mange ting på en gang, og blir ikke veldig gode på noe, sier Kumar.

Nøkkelfakta om Cardboard

  • Oppstart i 2023
  • 7 ansatte
  • Tilbyr en tjeneste for innkjøp og administrering av alt bedriften kjøper på nettet med kort
  • Støtter og er kompatibelt med norske regnskapssystemer

Cardboard sitt tilbud til SMB Norges medlemmer

Cardboard tilbyr alle SMB Norge-medlemmer får 3 måneder gratis bruk, og 9 måneder med 30% rabatt. For å benytte deg av medlemstilbudet, kan du logge inn på “min side”.

Les også